Werkgeverstevredenheidsmonitor 2024

28 januari 2025 – Sinds 2021 voert Bureau Ruigrok ieder jaar een onderzoek uit naar de tevredenheid van werkgevers over de dienstverlening van de 35 Werkgeversservicepunten in Nederland. De uitkomsten van deze monitor zijn voor ons van groot belang en nemen we direct mee in de praktijk. We vertellen u graag over de uitkomsten van de Werkgeverstevredenheidsmonitor 2024!

Laten we maar met de deur in huis vallen: werkgevers zijn tevreden over de dienstverlening van het Werkgeversservicepunt. De dienstverlening wordt gemiddeld met een 7.7 beoordeeld. Dat is vergelijkbaar met vorig jaar: toen scoorden WSP’s gemiddeld een 7.6. Met name het regelmatige, directe contact met één contactpersoon wordt vaak als positief punt genoemd. Daar tegenover staat dat WSP’s nog winst kunnen behalen door meer kennis te hebben over vacatures en de organisaties van werkgevers. Werkgeversservicepunt Holland Rijnland doet het hierbij beter dan het landelijk gemiddelde. Er zijn meer onderdelen waar WSP Holland Rijnland bovengemiddeld scoort: informatie over de arbeidsmarkt, het kunnen overleggen met één contactpersoon en de behulpzaamheid van medewerkers scoren allemaal hoger dan het landelijk gemiddelde. Wij scoren het beste op adviseren over instrumenten en voorzieningen voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt.

Verbetering contact

Het afgelopen jaar hebben wij onder andere gewerkt aan de bereikbaarheid van ons Werkgeversservicepunt. Wij hebben dit gedaan door ons telefoonnummer naar meer collega’s laten doorschakelen, de kennis van verschillende onderwerpen vergroot om nog directer te kunnen helpen bij vragen, en onze terugbeltijd verkort. Het is fijn om te zien dat dit resultaten heeft opgeleverd: de rapportcijfers voor de reactietermijn en in hoeverre medewerkers hun best doen om te helpen zijn beiden gestegen ten opzichte van 2023.

Behoeften komend jaar

Een van de onderwerpen waar we dit jaar meer op focussen zijn de behoeften van u als werkgever. Werving en selectie blijft de meest gevraagde dienst, samen met ondersteuning voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Onze medewerkers hebben in het kader van kennisverrijking recentelijk allemaal verplicht de Harrie-training gevolgd, om u nog beter bij te kunnen staan over het begeleiden van mensen met een extra aandachtsbehoefte. Om u nog beter bij te kunnen staan in werving en selectie, zullen onze adviseurs werk nog meer uitvragen over uw vacatures en bedrijf, maar ook meer vertellen over de kandidaten die wij bemiddelen en informeren over ons aanbod van overige dienstverlening.

Conclusie

Het is goed om te horen dat u en andere werkgevers tevreden zijn over onze dienstverlening en dat we op veel onderdelen goed scoren. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, en dankzij de concrete aanbevelingen weten we op welke punten er nog winst te behalen valt. Uw suggesties en adviezen zijn daarbij altijd van harte welkom, ook buiten de monitor om!

 

Heeft u deelgenomen aan de werkgeverstevredenheidsmonitor? Hartelijk dank daarvoor! Had u wel mee willen doen met de monitor, maar heeft u geen uitnodiging ontvangen? Laat dit dan aan ons weten via uw vaste adviseur, of mail ons. Wilt u meer lezen over de werkgeverstevredenheidsmonitor? U kunt het volledige rapport van Werkgeversservicepunt bij ons opvragen door ons te mailen. Download de compacte factsheet via onderstaande knop. Bekijk het volledige landelijke rapport op de website van Samen voor de klant.

Samenwerkende partners

WSP HR is een samenwerkingsverband van UWV, DZB Leiden, Rijnvicus, Provalu en gemeenten in de arbeidsmarktregio Holland Rijnland. Zij werken samen om een goede werkgeversdienstverlening te bieden. Met een breed aanbod van diensten ondersteunt WSP HR alle werkgevers in deze regio.

Meerwaarde door werk

Volg ons op

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven? Schrijf u dan snel in en ontvang elk kwartaal een update met actualiteiten, evenementen & inspiratie.

Inschrijven nieuwsbrief WSP Holland Rijnland